9 november 2023

Spridda skurar - liten rapport

 



Nu har det varit fyra decimeter snö - som har regnat bort. Inte en enda solglimt på mycket länge.

Jag finner mig i det mesta.  (Eller gör jag det - egentligen?) 

Och vad har fåren på bilden att göra med detta inlägg? Jo, ända sedan 2009 har jag funnits på Mostphotos.com och den där fårbilden är min toppsäljare (eller vad man säger) - men nu är det slut. De har raderat min portfolio ! Förstår det... har inte förnyat varken mig eller fotona på år och dag  ... inga flashiga foton i en teknik som jag förmodligen aldrig kommer att höra talas om. Bara en enda gång har jag hittat en av mina bilder - det var i en broschyr från Länsstyrelsen.  Har gjort lite bildsök men det gav inget resultat - fick bara upp liknande bilder. Spelar roll.  Är kvar på Printler - än så länge. Är där utan entusiasm så jag raderas nog snart därifrån!  Roligt i sammanhanget var kontakten med mostphotos support, mycket bra och mina tjänade hundringar utbetalades i ett huj!

Har insett att Ronja ej behöver övre delen av huset mer - så jag städade och grejade - har nu mina målargrejor där - mysigt. Tungt och lätt samtidigt. För att inspireras till att börja måla så satt jag framför tvn och kollade på målartips på You Tube.... väldigt mysigt ! Men att överföra denna kunskap till mig är ett annat kapitel... 

Har också övertalat mig själv till promenad varje dag. Ibland kort ibland lite längre. Ibland ingen alls...


En repris. "Den här sången är till dig". Lyssna! Texten! 

Livet går vidare.  

Nu ska jag ut och fylla på mina fågelmatare. Att jag tog fel i frysen och kom hem med märgben - ja det tackar talgoxarna mig för!  Idag ska jag köpa både späck och märgben!