1 maj 2023

Sköna maj välkommen...

 - jo, sköna maj kom med +2 och väldigt gråkallt.... men det blir bättre! Innan månaden är slut ska jag säkert ha ojat mig för att det är för varmt! Mycket ska göras i maj, allt (?) ska vara klart inför sommaren? 

Jag är så glad att få vara med än en gång....

I dagens almanacka läser jag:


Över bergstopparna vilar frid.

I trädkronorna är det stilla. 

Småfåglarna i skogen är tysta. 

Vänta, snart vilar också du.

  J W von Goethe 

1749-1832


Ja, man ska inget ta för givet.......

 


I alla fall så blev det trevligt igår kväll - då min gamla Elvis-kompis hörde av sig för träff vid hembygdsgården och majbrasan. ("Gamla" kompis - ja inte hennes ålder ... jag är äldre än hennes föräldrar, ja, Elvis han kunde han - sammanföra människor) 

Har hämtat hem filmen ELVIS , det blir bra - det blir bra då det inte är lockande att vara ute. Räcker med hundpromenaderna- Ha det fint!

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så fint att hitta hit till dig igen. Jag ska läsa mig bakåt i tiden lite senare mot natten till.
Vet du, vi har Elvis till granne här i Funchal..själv ser han förlägen ut den unge portugisen när han säger att han heter Elvis, han har ju knappast upplevt Elvis-eran men hans mamma har helt klart haft Elvis till favorit och idol. Jättefin bild av ekorren!
Trevlig första maj!

Elisabet. sa...

Ja, så är det verkligen .. att man inget vet om vad som väntar. Och tur är då det. Här strålar solen nu på morgonen .,. det verkar bli en jättefin dag.

Hjortron sa...

Tack snälla!

Eva sa...

Tack för besöket hos mig Solveig. Jag är också så glad att få vara med än en gång. Livet är så skört och varje dag är värdefull.

Kul att du påminde om fotokursen i Ligga. Ja, vi fick många roliga minnen under våra år tillsammans. Härligt att tänka på.

Att tillbringa kvällen med Elvis låter mysigt.

Roligt att du bloggar och jag ska läsa ikapp nu. För mig går bloggandet upp och ner men ibland kommer inspirationen.

Önskar dig en glädjefull vår och varma kramar från mig :)

Hjortron sa...

Tack Eva! Många minnen från längesen. Är så glad att man fortfarande har dem....