8 maj 2023

Nu ordnar det sig med våren

 Ja! Äntligen varmare! Häggen börjar grönska. Nyser utan anledning. Javisst ja, pollenvarning.... 

Dags att skola om det jag satte, luktärt och bönor har så bråttom. 

Väntar på vårfloden.
Gott om snö i fjällen, "Sälenfjällen"

Att-göra-listorna var långa. Var. Arbetade jag av dem.? Nä, jag kastade dem. Nu tar jag det som det kommer för mig.  Åldern och latmasken tar ut sin rätt....
Hittar en gammal bild -  lavendel!  Det är ett måste!

Nu ska jag ut och lyssna efter en bortsprungen hund - den hade försvunnit hitåt efter en björn! En björn!! Varg har jag sett här men ingen björn! 
Mina promenader idag med Ronja gjorde jag ovetandes om denna närvaro....

Lef o må-








3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Vilket spännande liv du och Ronja har. Bortsprungna björnar och hundar, ibland en varg. Det låter härligt det där...
Lavendel är ett måste, givetvis..måste nog jag också.

lef o må, du med!

Elisabet. sa...

Härligt Solveig .. ,mest att du inte känner dig styrd av listorna. Jag har också släppt det mesta i den vägen.

Hjortron sa...

Tack snälla ni!