14 maj 2023

Mitten maj 2023


 


Foton från bloggen, tidigare somrar här.


En söndagsmorgon i Eufori efter att Sverige vann i ESC! Nä, jag är inte på en plats som heter Eufori utan hemma i den heta sommaren... jo minsann ,så varmt .... +23....  Ja, det var bra - men en del kunde fått fler poäng - och en del färre.... jaja, nu är spektaktlet över för i år !!!  Värdig vinnare Loreen!  Nå, hon är "lite äldre" och har vunnit förut... skönt att hon vet vad det är att skotta snö.... en merit!!

Är matt av glädje och ledsnad samtidigt.  Nu har mina norrifrångäster åkt hem efter några dagar här. (Och på Maderia och lite varstans i sydsverige) Är så tacksam. Att prata med folk som vet , som VET , ja, folk och platser där uppe där min vagga stod. (Nä, jag hade ingen vagga) Och i den här åldern tänker jag förstås, var det sista gången vi träffades? 

Så tydligt jag känner ensamheten nu.... men det går över! Bara att åka ut och köpa en spade och åka och fika -  i sällskap!! Att prata och titta och peka och .....  Nej, nu ska jag ta hand om plantorna jag köpte då vi var på en handelsträdgård! Först en tur med Ronja - min fina gråhund. Sköt om er - och varandra....



2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jadå, Loreen är en värdig vinnare, Grattis till henne o Sverige.
Visst är det så när man säger hej och adjö åt varandra i den här åldern. Ses vi igen? Så borde man kanske alltid ha tänkt men när man är yngre så ligger hela livet framför en, man är odödlig. Nu tänker man annorlunda.

Skönt om dig du med och din fina Ronja!

Elisabet. sa...

Där fångade du exakt på pricken känslan .., om detta när man träffar människor hemifrån som förstår precis och särskilt om man inte behöver förklara bakåt .., det vet dom också.