30 maj 2023

Ronja och dagsrapport


 

Ja, så har vi varit till Gunillakliniken.  Ronja har en stor tumör - som tack o lov inte hade spridit sig. Så det blir operation -men inte förrän 22 juni. Om det blir återbud så ringer de. De tog prover som var bra och lungröntgen. Håller er uppdaterade. Jag känner mig urlakad idag....

Trevlig klinik förresten - det var fritt från försäljning! På djursjukhuset (dit vi varit med katten Ina ) där var det fullt med skyltställ (namn?), snurrtyp (att parera!), med leksaker o godis och så djurfoder och allt möjligt. Här var det inrett med gamla möbler, receptionsdisken var en gammal dörr - ja, det var så fint!! Vilsamt! Trevlig personal förstås - som jobbade mycket, t o m söndagar.... tur att de finns.

Idag var det bara ett par grader varmt på morgonen. Tog bilen och sen tog vi en promenad - Ronja uppskattar förstås "att komma från gården" - Första promenaden här hemma - ja, då var katterna med tills jag vände och gick hem - vill inte att de ska komma ut på "stora" vägen, vi har vårt revir här uppe i stora skogskanten. Tomten här är förresten "kringväxt" med stora träd - ja jag bor liksom i en glänta i skogen....Speciellt så här års med löv på träden.     Elisabet kanske minns ungefär hur det såg ut...

Idag ska jag med påsar från min döstädning till second hand "Hjärta till hjärta". Är less på allt som bara ligger... Idag mest böcker... kokböcker mm - bara en deckare. Och kläder som bara hänger. Så skönt!

Lef o må






6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så skönt att ni har den här biten undan, du och Ronja. Det ser ju väldigt lovande ut...hoppas att det inte blir återbud utan att ni verkligen får operationen fixad den 22 juni, tre veckor dit ungefär.
Jag förstår att du känner dig urlakad..dagen efter ungefär ?
Tack för uppdateringen, jag har tänkt på er och väntat, undrat...
Ha det bra, riktigt bra! 😊

Anonym sa...

Tack snälla! Med återbud menar jag/dom om någon med tid före 22 juni avbeställer sin tid... då får vi komma tidigare! Vore skönt!

Elisabet. sa...

Var sitter tumören, undrar jag. Och skönt att ha det avklarat och jo, jag mins precis. Hönshuset och vägen in i skogen - hade vi verkligen kommit rätt ...? - det varma köket där vi satt vid köksbordet och tittade på småfåglarna som flög fram och åter och kalasade på brödbitar.

Elisabet. sa...

Minns med två n .... förstås.

Allmycke sa...

Jag förlorade min bästa vän och vapendragare Loki förra sommaren (13 år gammal) eftersom han började få eplipesi-liknande anfall med en förfärande regelbundenhet. Saknar honom intensivt stundvis samtidigt som jag gläds åt alla fina minnen jag har av honom. Hoppas allt går bra med din Ronja.

Hjortron sa...

Tack - jag blir så rörd... ja det är bara att hoppas på det bästa.
Elisabet - tack för att du ringde - härligt att höra din röst och att du inte tappat norrifråndialekten. Jo, det är i juvret tumören sitter. Juver.