20 februari 2023

Längtan

 



Längtar till vallmoblom och allt annat där omkring. Kanske jag längtar ändå mer till då jag kan ta mig ut i skogen eller på byvägen. Barmark! Utan is och elände. Nå, gläds åt att vissa dagar värmer solen. Idag. Det rinner från taken. Det kom snö inatt. Igen. 

Tiden före och efter sommaren - är den kanske bäst? Om jag menar juli månad som sommar!! Juli brukar kännas stressig - ja stressig. Haha. (Här stress)

Idag skulle jag författa! Skulle fortsätta på det där superbra jag åstadkom i höst. Hittade det icket. Skrev nåt annat men slutade snart. Nu går jag ut !  

Idag är det visst Slarvighetens dag. Jaha, vad göra då? 

Förresten, nu är jag mellan VM. Har upplevt ett skidskytte - vilket skidskytte sen! OCH på torsdag börjar skid-VM.  Om ni undrar vad jag gör (som inte skriver här) - och gjort.

I morgon äter vi surströmmingslunch, grannen Monica och jag - som vi längtat!

Lev o må!




2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Själv tycker jag nog att maj är stressigast. Då börjar man planera inför sommaren och det ska planteras och nej .., jag tycker bäst om augusti. Sommaren är härlig, men det är så mycket förväntan då.

#ramon_feneda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.