9 mars 2023

Vintern fortsätter och om ingenting


 NÄR NÄR NÄR??? När ska vi slippa isen?  Är så trött på att gå med broddskor och spark. 

I morse kom ett lager nysnö på isen som var blankpolerad av vinden - och alldeles extra hal...

Solen skiner och det är alldeles vackert  - ullmoln på himlen.  Jo, jag klarade mig utan att bryta armar och ben även denna gång - för ut måste jag flera gånger per dag - hunden!! Tur det...

Idag kom ett kuvert med frön, ja, det ger lite hopp om en annan tid.  Mix av stockrosor (låter fantastiskt), riddarsporrar och en klätterväxt  - jag hade skickat frö från min fantastiska dubbla stockros.  Tänk, dessa grupper på Facebook! Stockrosgruppen!!  På kuppen blev vi vänner på Facebook. Ja, jisses så många "underliga" vänner jag har på FB! Så roligt. Från skrivarkursen, från FB- grupper, från Tradera (!), ja, så vänners vänner....m fl mfl   -  blockera  vänförfrågningar får man göra då och då, så fort det ser suspekt ut så åker dom!

Igår em trodde jag att kommunen bytt hemsida - jag loggade in på biblioteket på den "nya" hemsidan - oj, det var ju nytt där, t ex kunde jag se vad jag lånat tidigare - det var inte så lite det inte.... Idag var den gamla vanliga hemsidan framme och jag frågade biblioteket om en ny sida var på gång - dom undrade vad jag var för en "hackare"...... 

Apropå ingenting så

 - måste jag bli bättre på att titta efter fåglar, lappuggla t ex. Det bor en här i närheten.... har sett den flyga - medan andra som fågelskådar har tagit så fina foton av den... bara det blir barmark så....

Lappugglan har jag i min ungdom haft närkontakt med - kom för nära boet och hon kom flygande (enorm) mot mig och vi hade ögonkontakt och jag kastade mig ner i mossan.....vingsuset minns jag än? Det var i "kanten" av Sarek.  Nu finns de t ex i Halland!! (Elisabet!)

Allt för idag.







Inga kommentarer: