17 mars 2024

Lite irriterad

 


Det här har jag satt in många gånger. Skulle nästan velat formulerat om det men ....

Jaha, vad är jag irriterad på? JO! Varför nöter Sveriges Radio och SVT ut vissa programledare????

VARFÖR ska Farah Abadi  vara överallt??? Hon är väl duktig och trevlig men ........ hon är i Ring så spelar vi, program i P4 på söndagmornar, i SVT t ex Sverige på lördagkväll - ja, det är nog i fler men, men...  en annan som finns lite överallt är Anne Lundberg .... ja, det finns väl fler men ... 

Asch, nu ids jag inte vara irriterad mera. Solen skiner och det är hopp om vår - fast det kom ett par decimeter snö  igår. Och i fredags var det hällregn.  Tala om ombytligt väder!  Skönt att det var fint då världscupen på skidor avgjordes i Falun.  Kungen fick fint väder. (Trodde han var i Mexico)                    Så skönt att få ledigt från skidåkning och skidskytte nu på kommande helger. Så mycket gjort det ska bli ..jojo...

Ha det gott och sköt om er. Hälsning från tanten i gläntan..






7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Håller med dig helt och hållet. Blir någon populär så tjatar man nästan ut dem!

lifeblog sa...

Tack !

Bert Bodin sa...

Starkt medhåll angående Farah.

Och egentligen förstår jag inte hur hon orkar.

Bert Bodin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Äventyret framtiden sa...

Det går inflation i vissa personer, tycks det som. Hur bra som helst är de men visst önskar man få se lite andra nunor emellanåt.

Hjortron sa...

Tack för era kommentarer! (Tänk att ni hittade hit!)
En del på SR P1 jobbar också mycket - utan att jag blir irriterad!! Ibland tycker jag synd om att Annika Nordin tycks jobba nästan dygnet runt (så himla bra hon är!)
och så har vi mannen som hallåar varenda (?) natt i P1 - har ett kort namn - kommer ej på det just nu... nog låter han trött ibland men han kämpar på ... och har en knorr i det han säger ibland... tacksamt.
Och så de på SMHI som avslutar väderleksrapporten på kvällen med "Godnatt" så fint...

Kattis Ahlström förekommer rätt ofta men henne retar jag mig inte på ..

TACK!

WalkaboutSweden sa...

Exakt samma ord har tänkts och uttalats här hemma hos oss.
Varför alltid samma personer/programledare i alla typer av program. Varför "kändisar" i alla frågeprogram - om det hade varit okända kunniga personer så hade det varit sååå mycket intressantare och sevärdare.

Varför blir vi så irriterade. ;)