3 februari 2024

Vårvinterkänsla

 



Canva heter ett roligt program där man snabbt kan göra det jag gjort här! Bara ett tips om ni - mot all förmodan - blir "göralösa" någon dag.

Tack o lov så rullar livet vidare här i gläntan.  Idag är det så underbart så jag vill ha ett renskinn och ligga ute i snön! Nå, jag nöjer mig med sparkturer! Och stå stilla och känna solen värma! Jo, det har varit en lång januarimånad...

Skrivarkursen "en stund om dagen" är över men den lever kvar! Har mycket att inspireras av från den och en del texter sätts ihop till en novell (!) som jag kan få bedömd i skrivarkursen! 

Bara ett livstecken! Lev vidare - ta hand om er !



2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Detsamma till dig, Solveig! Vilket vackert namn Solveig är! Och länge sedan jag hörde någon säga ordet "göralös" .., på det där speciella sättet "I jär sä jöralös ...", skulle någon säga hemma i Malå. Inte jag. Kanske min pappa, om han hade pratat med någon från Kalvträsk.

Hjortron sa...

Tack Elisabet!

Ja se dialekter är roligt! Inte minst i vädersammanhang är det gott om uttryck! Ibland tänker jag då det kommer lite kallblåst - "idag så snägg hä"
och så kan hä ju tvärkomma ett "garail" ....

Idag, söndag, är det varken det ena eller andra - lite sol - hopp om vår...
men rätt vad det är så snöar det "lapphandska"...