6 december 2023

Tjorvar med att sätta in bilder..


Reklam igen för the Simple Things - som du hittar via PressReader och det då du loggat in på ditt bibliotek . Ja, det finns tusentals tidningar och tidskrifter där men man måste ju begränsa sig! Jag kollar dagstidningar, fototidningar ibland och så balsam för själen den här the Simple Things!


                          Igår var det också kallt - ca 25 kanske, i morse -27
 men nu är det lite molnigt så 

 
Så infernaliskt tråkigt att sätta in bilder.... kanske jag ska läsa hur man gör... Igår lyste solen på den stora tallen vid huset - såg ut som höstfärger! Har varit ute tre gånger idag trots kylan, haft i motorvärmare 1,5 timme (fast jag inte ska köra idag) och matat rådjuren två gånger och fåglarna en - smälte "Svinefedt" till fåglarna - hoppas det inte är farligt för dem - de tycker då om det.

Nästa gång så ska jag svara på Elisabets undran hur jag kom hit....håll ut!! 

Glömde en bild ur Simple Things - vilken fiffig dikt... hoppas att det går att läsa här!







2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Om du har bekymmer med att sätta in bilder ., du får gärna ringa mig, om jag kan hjälpa till så gör jag det.

Hjortron sa...

Tack snälla Elisabet! Först ska jag kolla om jag kan lära mig själv... fast vad spelar det för roll att bilderna sitter lite hit o dit!