18 december 2023

Min Jullåt

 Ett litet inlägg i gryningen den 18 december 2023.

 Den jullåt som toppar min lista är "Blue Christmas"! Föga oväntat. 

Länge har "Snart kommer änglarna att landa" Ulf Lundell varit med som favorit - kan inte förstå mig själv men så är det.

Egentligen finns det ingen annan "låt" till jul än "Oh Helga Natt" - men den ska inte spelas ofta -som "Blue Christmas" m fl - utan den där stunden man "stillar" sig sen kväll före julafton. Jussi Björling!



Elvis & Martina McBride



Anna Stadling


Vilken toppar din jullåtslista?


PS Jag heter "Hjortron" numera - tidigare "lifeblog" - det blev ändrat av bloggövervakarna....


3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och SOM jag undrade vem "Hjortron" var när jag första gången såg det namnet! ,-)
Ska fundera på jullåten. Återkommer.

lifeblog sa...

Ja det är så knepigt med allt "nu för tiden".....

lifeblog sa...

Och nu blev det "lifeblog "....