21 december 2023

God Jul-kort ur mitt arkiv


 

Ur Mitt Arkiv skriver jag. Ja, jag hittade det här i mina gamla foton från inlägg tidigare. 

Betyder en del att se för mig för det syns en del stora träd ... de är borta sedan länge - minns då den stora skogsmaskinen formligen slukade träd efter träd - sedan den markägaren avverkat så gick det tydligen att köpa lite mer mark , så en del hör nu till "min glänta i skogen".  Att det ser lite "skogslikt" ut runt mig beror på de sparade och planterade träden som markerar tomtgränsen... och de träden har ju växt en del... Skulle väl ha haft en före- och efterbild... men .... Snart kommer förresten infarten från "stora" vägen in hit att förändras - där är det stora gamla träd som snart ska vara ett minne blott....  

Nej, nu ska jag återgå till lite annat... diska efter baket kanske...

Ha det så bra!



Inga kommentarer: