2 juni 2023

Andra juni 2023


 Idag hade jag den här i huvudet för att orka! -"Just idag är jag stark..." Kenta

Hade ju gjort bort mig och ryckt upp hela mobilplant - vattenbehållaren - istället för att ta bara planeringslådan... (-"Då huvudet är dumt får kroppen lida...") Ja, framför gravstenen är jag nu.                 Så jag hade med mig en jättehink och skopa och öste upp allt grus som rasat ner...så ner med behållaren och så fylla grus runt... många vilopauser för att räta på ryggen...nu blir det nog bra. Har planteringslådan hemma för att sätta sommarblommorna i. Tills vidare har jag en annan låda på graven med fina violer i.

Hur som helst så är den här vattenautomaten jättebra, det är ej kris om det blir varmt. Är ju där rätt ofta ändå men..  Googla Mobilplant om ni funderar.  

Ja, sen här hemma, framför altanen är en liten grusplätt med gångstenar. Jaha, där trivs ju maskrosorna. Så nu har jag - med hjälp av Kenta - skottat upp dem ... jisses min stackars kropp. I morgon ska jag hämta mer grus att ha där (så maskrosorna riktigt ska trivas) - det orkade jag inte idag. Grus är tungt! Var det inte i en Dan Andersson dikt en strof "att leva är att stenar bära.."...

Annars - i tankarna på Ronja förstås - alla möjliga tankar...

Idag - bara +11 och iskall nordvästlig vind, mulet   -  vantar o mössa o kalsonger - och väst och jacka.... på promenaderna. (Inte då jag grävde!)

Ha det så bra det går.










4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det är det .., en sån sång. Jag älskar den! "När att leeeeva, är att stenar bära ..." (eller är det bördor bära ..?)

Elisabet. sa...

https://www.youtube.com/watch?v=jcyZ4WmJSGw

Här är den. Bäst med Thorstein Bergman, men bra här också. Och det var stenar.

Anonym sa...

Tack Elisabet!

Hjortron sa...

Tack Elisabet!

Undrar hur man svarar på kommentarer! Ska jag kanske trycka på avsändaren eller skriva här?