21 maj 2023

Söndagsmorgon i maj

 



Klockan är inte ens nio en söndagsmorgon och vad har jag gjort? Jo, jag har sagt upp och raderat mitt Paypal-konto och mitt Spotify.  Paypal har jag haft i urminnes tider genom Tradera-betalningar utrikes ifrån - men behöver en vanlig människa detta? Spotify har gett mig stor glädje då jag gjort listor med mina gamla godingar - men de finns att hitta på nätet, Youtube osv. och jag lyssnade inte så ofta... 109 kr per månad som drogs via Paypal.  NÄ! Inte ska dom där ha tillgång till mina kontouppgifter!

Det är en ljuvlig sommarmorgon!( I onsdags var det snö) Västerdalälven är så stor nu - vilka krafter! Det var mycket snö i fjällen! Värre är det i Torneälven, hoppas det lugnar sig. Bor 300 meter från älven här och dessutom på en liten höjd - det ska vara en väldig katastrof innan vattnet når hit - det ska aldrig hända!

Hittade en bild från min kreativa trädgårdsperiod! Tjugo år sedan? Nå, jag försöker lite nu också.  

Ha det gott!




2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det man inte använder är det bra att radera. Energin kan läggas på sådant man använder istället men jag vet...jag har också sådant jag behöver radera och som bara ligger ännu.
Oj, det var skillnad på onsdag och söndag, härlig skillnad.
Ha en fin kreativ söndag!

Elisabet. sa...

Har också sagt tack och hej till bland annat Spotify och en del annat. Inga enorma poster, men många små .., just det. Stackars människor i Tornedalen där sommarstugor flyter iväg .., och framför allt i Italien, har sett fasansfulla filmer därifrån.