9 november 2022

November 2022




 Hoppsan! Redan november! -"Minns i november den ljuva september..." Fångade då Ina i ett ögonblick som inte var så bekvämt för Ronja - eller?

Känns OK att jag bestämt att inte fortsätta skrivarkursen efter nyår. Är förstås tacksam att bli erbjuden att fortsätta. Lämnar nu min plats till någon mer entusiastisk person som är så där IVRIG - som jag inte känner mig nu, tyvärr.

Nu lämnar jag mina "figurer" i min nordnorska miljö åt sitt öde. Konstigt nog så tänker jag på dem ibland. Har börjat om på nytt och nästan ingenting har hänt i den berättelsen - jo en liten cliffhanger i och med att Trond fick ett brev från den kvinna han har en son med. Och - ja, sen....???

Och historien om min mormor - min mest påhittade historia - har jag fått en mer autentisk berättelse om hennes liv. En av mina morbröder hade skrivit hennes biografi! Tur att min kusin hittade den och sände mig! Så nu vet jag hur det var, oändligt tuffa tider....

Det har varit ett fantastiskt år med PRO skrivarkurs!

Allt har sin tid




2 kommentarer:

Skrivarkurs- Mia sa...

Tråkigt att du inte fortsätter, dina berättelser intresserar mig. Får följa dig här istället. :-)

Hjortron sa...

Tack Mia!

Då du hittat mig här så sporrar det mig att fortsätta att hålla liv i den här bloggen! Tack!

Kanske renskriver jag alla (?) mina papperslappar med berättelser?
Alla dagböcker från början 60-talet - vad hittar jag där? Förr i väla...

I och med Instagram och Facebook har bloggandet kommit av sig ...... heter fototokan på Instagram..... inte så aktiv där heller ...