6 december 2021

Måndag igen

 



Måndag igen
6 december

Min citatalmanacka säger:

Håll ut, håll hårt, håll ut.
Tålamod är en dygd.

Georges Louis LeClerc de Buffon
1707 - 1788

Jajamen, herr de Buffon, vi håller ut!

Min promenad i 17 minus
inte alls kall - för det var ingen vind
Fotade stilleben på kalhygget
De skulle göra sig bra i svartvitt
minst 1 x 1 meter

Nu är det redan mörkt.
 Rådjuren väntar redan vid två-tiden
- de har fått sitt viltfoder nu.
Lägger i små högar under storgranen
och så en bit ovanför. 
Ifall de kommer samtidigt
de som inte trivs ihop ...
Skrivarkursträff idag via zoom alltså,
så praktiskt, man kan känna sig lite risig och ändå vara med!
Ska jag bli förkyld? NEJ!
Nu har jag skrivit ut mina kurskamraters alster,
vi har skrivit en romanbörjan!!!
Har läst en del och det är fantastiskt.
Mer om detta sen vi haft bedömningsrundorna!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Ja, det gäller att hålla i och hålla ut. Vi har ju vanan inne efter pandemiåren. Vi tog tredje sprutan idag, skönt innan vi ska jula så smått med familjen.

Så gulligt med rådjuren hos dig. De är så fina men nästan omöjliga att fota, åtminstone de hos oss.

Ha det så gott. Kram!

Hjortron sa...

Tack Eva!!