11 februari 2017

Förändring - skogen är borta


Har inte vant mig ännu. Här är bilder "före och efter"








Tryck på bilden och se!!!





http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1027&artikel=6615757

Ur Naturmorgon:
- "Tänk dig att du har en skog bakom huset där du bor. En skog där du brukar gå ut och gå med hunden och en skog att hämta kraft i.
Men så plötsligen en dag när du kommer dit så är skogen borta, nedhuggen... Kvar är bara stubbarna.
Det var vad som hände konstnären och skulptören Sanna Seppänen, i Siljansnäs, i Dalarna.  ...."


Ja, jag får väl göra som  Sanna ..... hon målade på stubbarna.

På åkern före vårt hus ligger enorma travar med timmer. Då de körts bort ska jag fota skillnaden där.

Hoppas att de ska städa något, ta ihop granriset kanske, så det går att komma fram .... men spåren i marken finns nog för evigt ........
 - nå, vi får soluppgång  (från hållet där på bilderna ovan) och solnedgång från ett annat håll som inte är på bild här .......ska väl vara nöjd med det. OCH det finns några lövträd kvar som kommer att få grönska........men åt två håll kommer jag fram! Och det finns en liten skog kvar  med enorma granar!
Och sån tur att vi hade lite träd runt tomten......
Eftersom jag känner av öronsuset tydligast i djupa, tysta skogen - ja, ska väl vara nöjd nu??

Jösses, vad deppigt. Kanske får jag skylla på bristen av sol. Det var länge sen vi hade en solig dag.

Må solen lysa på er.




3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hemskt!!!

Ina sa...

Mitt varma deltagande i sorgen efter skogen.

Hälsningar från ett grått Luleå Sven-O.
Ina hälsar.

Anonym sa...

Hej Karlssons:
Ska nog vänja mig!!!
Hälsningar