23 september 2013

Höstgöra

Här skulle jag i vanlig ordning haft bilder ....

- men tekniken är ej med mig.

Tillbaka från norra norrlands inland - ja, då är det höst.  Löven och barren bara rasar ner. Det var kallare här än i norr. Råkallt. Dimmigt. Och frostvita mornar. Här?! I norr var det alltid tvåsiffrigt på termometern.

Har burit in alla vilt blommande pelargoner. De blommar som bäst då det är höst!?

Har en stockros jag väntar såå ska blomma ... den är så speciell, svartlila , Den börjar slå ut, äntligen,  jag bäddar in den på kvällen och hoppas ....... satte frön för två år sedan.

Idag plockades också utemöblemangen in - inget mer utefika?! Lämnade ett bord där höstpyntet - följt av vinterpyntet - ska vara. OCH jag tog fram en "ljusgardin" att sätta på altanen i morgon! Är det inte nu vi behöver lysa upp?! Ska också hänga upp andra ljusslingor, långt till advent men ... bättre nu än stå och frysa med det i slutet på november .... och kanske tänder jag en del.....

Har ni några höstlöften??

Själv ska jag utöka mitt motionerande med vattengympa. Ha-ha. Så mycket motionär är jag inte ... 

OCH jag ska inte ägna forntiden så mycken tid! Förra vintern var det mycket släktforskande som ju resulterade i en fotobok m släktutredningar. Nej, nu är det gamla HISTORIA!
MEN jag kommer att följa "Vem tror du att du är" på SVT - det är en annan "femma"! Ikväll Björn Skifs, "pojken" från vår kommun!

Ska lägga extra krut på Tradera/Blocket! Spännande att sälja! Man behöver inte ha kvar allt "kuriosa".
Får jag ihop en del så kanske det blir en ny dator så småningom ... om jag lägger på skattesänkningen på pensionen - ha-ha (igen)!

Nu är det fototävlingsdags - flera stycken på gång. Spännande det också. Intressant att delta, det är så inspirerande att se andras foton. 

LÄSA - ja, det gör jag ju jämt. Hösten har alltid nya böcker på gång. Köar på  Leif GW Perssons.
"Den sanna historien om Pinocchios näsa" - vill också läsa "Läsarna i Broken Wheel" av Katarina Bivald, presenterades som lysande i Gokväll.

Tack för idag! Nu väntar bastun!








Inga kommentarer: