26 juli 2024

OS-invigning idag


 Vallmo - det är en av mina favoritblommor! Akleja också. Topp 10-listan på "mina blommor" kommer inte idag.

Satt vid datorn och svarade ett mejl och kom ihåg - men kära nån - har alldeles glömt bort att skriva på bloggen! 

Idag är det en speciell dag - OS-invigning - hoppas allt går bra - menar säkerhetsmässigt. Och att vädret håller sig lugnt ,där  på Seine! Hällregn? Hoppas inte. Ja, och så sedan tävlingarna och  förstås för di svenske. Duplantis ska jag se ....ja, det blir säkert nåt mer.  Sjöström, Rissveds. 

Är också nyfiken på kläderna de tävlande har!  Frankrike och Italien brukar se ut som de kom från nåt stort modehus - ja det gör de väl också.   Hoppas att Sverige inte har träningsoveraller typ 70-talet.....

Vädret i juli har varit omväxlande! Ösregn och hetta. Men för det mesta , grått, växlande , opålitligt, för mig spelar det inte så stor roll. 

Det har varit bra för växtligheten! Jag befinner mig i en grön massa...  Allt är enormt! Klematisen är obeskrivligt lummig! Syrener, äppelträd, rosor, ja allt måste ha haft en fantastisk sommar.  Ogräset också! Har begåvats med en tistelåker.... men jisses vad humlor och andra liknande flygfän trivs där.... så bra då! Stängslet till hundgården har översållats av slingerväxter - humle och någon " vinda" med rosa blommor (kanske åkervinda?) 

Jo, så det är väl bra här i gläntan i skogen! - " Är så glad att få vara med ...."





2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och jag är glad att du ÄR med.

lifeblog sa...

Tack du allra snällaste...