10 juni 2024

Måndag 10 juni Dagen efter

 Jovisst, det är dagen efter EU-valet! I Sverige röstade vi så bra! Jag säger bara det.....är så nöjd!

Valvakade ett tag, till halv 12 kanske.

Klockan 20 - 21.30 deltog jag i ett webbinarium anordnat av  Easy Write 

Det var en entusiastisk Cecilie Östby, författare mm mm, som gav "5 knep för att skriva en bladvändare!" , sista halvtimmen svarade hon på frågor - mycket bra och väldigt inspirerande!

Jaha, så är det bara att skriva! 



När jag var på vift till Mora - var jag och köpte kattmat på Rusta. Före kassan är det massor med lockvaror. Köpte fyra  förpackningar med dryck - bra ha med sig tänkte jag - upptäcker att det är något extra bra - trycket, texten på förpackningen sponsras av FRIENDS mot mobbning. 

En annan text är "Ingen kan göra något åt att jag mobbas"

SMAKIS Fruktdryck är det,  "reklam" för "plocka och jogga" finns det också.  Ja, det är inte bara skräp som ligger som lockvara. Eller kommer det från Kina?

Var inte bara på lusttur till Mora, hörcentralen ville kolla hur jag upplevt mina nya hörapparater - jo, mycket bra!  Dessutom kan jag prata i telefonen "genom dem" OCH höra på radio, poddar, mm - ja, kära nån så bra.  Och hörselslingan....

Och att åka genom Mora tog nu bara 10-15 minuter - förra gången 1,5 timme! NÄR ska vägarbetet bli klart?? Fråga utan svar, två år till har jag hört...

Vädret idag, +8 och häftiga regnskurar (kalla). Tomat-, gurk- och  paprika-plantor huserar nu på köksbordet - ja, även en pelargon i knopp... Det  är sol mellan skurarna OCH varning för åska. 

Men potatisen har kommit upp!

Ha det gott !


1 kommentar:

Elisabet. sa...

Det låter som om du har det riktigt bra, Solveig! Härligt!