14 januari 2024

2024 är det nu

 2024 är det nu ja, jaha varför blev det paus här tro? Vet inte vad jag ska skylla på egentligen...

I alla fall så skriver jag faktiskt varje dag  --  men inte här då...

Går en skrivarkurs ! En uppgift/Ämne varje dag i januari! Jättekul! Att sätta på timern och flödesskriva i t ex fem eller tio minuter - ja, det är så fantastiskt ! Ibland fattar jag inte varifrån orden kommer.

Bokskrivarakademien och Jeanette Niemi är idesprutan! Googla om ni är intresserade av att skriva!

En egen bild från förr. 

Längtar vi inte nu?  Ja, kanske vi inte kan hoppa direkt till jordgubbarna men det finns mycket på vägen dit! Redan nu är det lite ljusare! Nu längtar jag efter dagar då det inte kan bli runt -30 grader. (Hot om det nästa vecka!  )Snart februari! Semlor! Fast - jag har redan ätit en...Mars - ja, då är det Vårvinter.... 

En del drömmer om sommarens skördar och sår redan nu....  Jag är mer inne på att snart fixa de här pelargonerna som lyckats överleva . 

Många drömmar inför nya året. Jag har en stor dröm, att jag ska få vara med "och se hur det går..."





1 kommentar:

Elisabet. sa...

Ja, du Solveig, den drömmen delar jag med dig! Pelargoniorna också. Har flera stycken som nu bara MÅSTE få omsorg - dvs - ny jord och dom har blivit rangliga och ska klippas ner. Jag har nästan ångest när jag tar fram saxen ..., känner mig som en mördare.