7 januari 2023

Vintersaga

 



En vintersaga passar väl nu. Ett bildspel jag knåpade ihop till Sarah Dawn Fires sång. Roligt att göra bildspel, få se när jag får ihop nåt nytt.

Snöskottning (lagomt) det var mycket snö som tyvärr - kanske - ska regna bort. Upp- och nervända vädret! Vägen och gårdsplanen , ja, den kom en man med maskin och röjde - underbart. Lyxigt ....

Skidor och skidskytte - tur att Tour de Ski är över i morgon ...



Favorit i repris! För hundrade gången! (?) Nja, jag vill nog inte sitta helt still - är så lycklig (rent av) då jag är lite rörlig!

Lef  o  må


3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Är det inte Monika Törnell som sjungit in den? Älskar hennes hesa röst.

Hjortron sa...

Ja! Hon är mest känd - men jag valde den här bara för Sarah DF var den enda som sjöng "Lule" - och inte "Luleå"!! "Lule" som "man" ju säger...
Jerry Williams version tycker jag nästan mest om! Monica Törnell är "still going" och sjöng den så bra på Inlandsbanefestivalen i fjol. Så fint att de kom till Vansbro!

CG sa...

Jättefint bildspel! Hoppas på fler. Vårspaning för tidigt?