4 januari 2023

Tinnitus idag som alla dagar

 

Gick ut med hunden i gryningsljuset

bortom tinnitusbruset 

hördes tystnaden


Jo, det var minus 19 i morse.  Städade bl a de där köksskåpen med hyllor som är för "långt ner" - tog en pall att sitta på.  Nu så! Fint! Något har jag fått gjort - så jag ska njuta (?) av Tour de Ski. Motorvärmaren i så mellan loppet blir det ner till affären. Mjölk och jäst. Posta ett brev. Jo, vi skriver brev till varandra. Lena och jag jobbade ihop två veckor 1965.  Skrev i många år till varandra men sedan paus, för några år sedan återupptog vi skrivandet - ja hur det kan bli...  Det var roligt att jag skrivit dagbok och har kunnat berätta för henne vad hon (vi?) gjorde sommaren 1965.... (Något som låter som en Tomas Ledin-låt?) Jojo. Undrar ibland hur det skulle vara att träffas. 

Med den undringen sätter jag stopp för idag. Lef o må! Så gott det går..

 





2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vilken fin haiku! Vem står för den övre? Du?

Anonym sa...

Den är av Okänd hittade den för länge sen.. Haiku är det nog icke, där är
det 5 7 5 stavelser....Ja, du vet....