28 november 2021

Ingen ko på isen

"Ingen ko på isen"

 Längesen jag hörde det uttrycket! Ja innan igår då! Tack Gunilla för att du skrev att din dotter brukade säga så! (Låter som om din dotter är äldre än du!) Kul att "komma ihåg "

Nu ska jag se om jag löser mysteriet så jag kan få en kommentar också!! Yepp! Under "Alternativ" doldes det!

Har inget att skriva här - egentligen! All energi går åt till att lösa uppgiften i skrivarkursen!

Jo, vi ska skriva början på en roman! Två sidor! Skriver och skriver och tar bort och tar bort igen...

Ska in före 8 december.

Jo, jag har ett utkast som är färdigt - men ska väl "brodera om det" förstås... vi får si.

Du som läser det här - Gunilla och kanske Eva ! -  har ni inte lust att skriva nåt mera än det ni redan gör?




Det här fotot är från då vi hade lite snö förut i höst. Så är det inte nu men det kommer väl snart. Minus 12 igår och nu minus 4.

Annars idag, skidor på tv, promenader med Ronja gråhund, påbörjad städning av bokhylla - ja, och så datortid.... 

Ha det gott! Vi höres!

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag tycker uttrycket är så bra och säger allt. Så roligt att du fixat så vi kan kommentera. Jag har skrivit mycket under åren men nu har vi fullt upp med att göra ett album och skriva ner vår släkthistoria. Så spännande med romanen och förstår att all energi går åt innan deadline. Bra jobbat! Kram

Hjortron sa...

Men så roligt jobb ni gör! Släkthistoria!
Jag gjorde för några år sedan en fotobok där jag skrev i också.
Ni vet väl att ni kan se vilka som bodde i en viss by - då det var folkräkningar - t ex 1890? Spännande.
Googla "folkräkning" osv
Jag fotade av dem och satte in i boken.

Nu ska jag skriva vidare....

Carolina sa...

Nyfiken, vad är det gör skrivkurs ni skriver om?
Är på jakt efter en kurs för att få lite fart på skrivandet om min släkt.
/Carolina blogg: släktningsarbete pågår...