18 november 2021

Dörren

Dörren - vem har gått in där? Ut också får jag hoppas!


 Skrivarkursen tar upp tid, men det är underbart bra!

 Nu har jag "plågats" av lyriktexten som skulle skrivas och  nu skickade jag den! Så skönt! 

  I kursplanen står det nu "Roman, 2 veckor" - jaha, vi ska skriva en roman på två veckor.... Nja, knappast. Får väl höra hur det är tänkt! Men nästa vecka respons på lyriken!  Kanske, kanske jag sätter in den här sen....borde väl göra det då jag inte tror att nån läser det här.

Skrivarkursen är en PRO-kurs genom Gysinge folkhögskola och helt via Zoom.  Deltagare från norr till söder.

Apropå skriva så tror jag att Mats Jonsson får Augustpriset på måndag för "När vi var samer"! Yes!

(Hans farmor var min moster - OK halvmoster då men...)  

Så det så!


Nu börjar det skymma, dags för eftermiddagspromenaden.





Inga kommentarer: