25 januari 2013

Minnen från 60-talet

Rolling Stones nånstans i England - Mick Jagger och Keith Richards .

Brian Jones kommer ut på scenen och Charlie Watts trummar på.
Fotat  kanske -65 eller tidigare, de var relativt okända här då.
Fick de här och flera  av en brevvän i England - den tiden
var det "penpals" som gällde. Jag hade 70 stycken!!!!!
Över hela världen - amerikaner i Vietnamkriget  (...), Gail på Hawaii, Indonesien, Japan, 
Gambia, Libyens öken (oljearbetare), deltagare i Främlingslegionen (!),
flera i England som informerade mig om Beatles och annat inom popmusiken (så nytt här!!),
en polsk författare, Ryszard , Bernd som levde på andra sidan järnridån i ÖstTyskland 
(hans längtan efter Elvis-skivor glömmer jag inte!),
- ja, det var många fler - har tyvärr ej kvar breven - men vykort, foton och minnessaker 
de skickade - de flesta har jag kvar!
Jaha, hur kom jag in på det här då?
JO! Då jag skulle sätta in vallmo-ängeln så kom Rolling Stones upp!

Inga kommentarer: