12 juni 2012

Bilder härifrån och lite text

Lilla Ronja fick sitt vaccin - när de gosat färdigt ....

Planteringsbänken! Så läckert att stå här och greja!!

Mörker och ljus - gör bilden ...
Befann mig på resa längs Sidenvägen* då telefonen ringer: Elisabet!
Det är bra spännande på det Hemköp där hon jobbar! 
Men jag tror ju att det är hon som gör att den affären är så speciell -  hon
har den där magiska kraften?!!
Dit dras alla möjliga spännande personer - idag var det där en som
visste vem jag är - namnet låter bekant men jag får ingen bild .... det klarnar 
kanske - får framkalla negativet....

Här är det upptäcksfärd med Ronja - humlor, fjärilar, folk o fä i alla storlekar.
Mellan varven målar jag den gamla pardörren (nästan syndigt) och element
för det pannrumsbygge som pågår ......

Och förstås: Rycker ett och annat ogräs - har planterat färdigt,
eller nästan - det blir aldrig riktigt klart.
Idag var jag hos frissan och vi ska byta plantor, hon får libbsticka och 
jordärtsskockor - jag får bl a mynta (som ska inhägnas!)

Ett boktips på sladden:
Babels torn i  Bojtikken Jojkar från Västerbottens lappmark.
av Björn Löfström
Sicken skröna!
Det är inte ofta man "smajlar" sig igenom en hel bok!
Jag vet varför - för dialekten!!!
Igenkännandet!
Finns på alla (?) bibliotek - det är en kulturstödsbok.

* Sidenvägen - 
SVT Play
 Programledaren Ville Haapasalo gör under 30 dagar en resa utmed den s k Sidenvägen,
 från Georgien i Kaukasusbergen till Mongoliet.

Inga kommentarer: