2 januari 2012

God fortsättning och Majsans dagbok

Gamla Majsan får inleda mitt 2012 års bloggande.
Vad ska jag skriva det här året? Och vad skriver jag inte?
Vad borde jag skriva?
Akta er så jag inte börjar skriva ur mina gamla dagböcker!
Hur var vädret den 2 januari 1978? Kan ni kanske få veta.
Kanske ska jag skriva Majsans dag istället för min?
-"Lyckades väcka matte kvart i 8 - bara att sträcka ut tassen och klorna.
Hon får ligga i min säng.
Sov lite till och smög mig sen på lådan. Visste att det var väldigt blött o slaskigt ute.
Vilade sen jag ätit lite frukost.
Irriterade matte genom att röra om lite bland hennes målargrejor då hon målade.
Hon tror att hon ska måla tavlor igen - ha!
Gick ut sen en stund och då jag kom in perforerade jag mattes ben
och hon förstod att jag ville ha en äggula.
Min gamla 15-års kattkropp känner av vädret,
bäst att sova lite till....."

Inga kommentarer: