30 november 2010

Tänd ett ljus


Tänd ett ljus för alla utsatta
Tänker på hur bra jag har det - ingen kolera, inga storsjöodjursbakterier, inte sitter jag
på ett stillastående tåg eller var med i en bussolycka i Marocko - inte heller överraskas jag av snön i Portugal
nej, här är det lugnt - sist jag tittade på termometern visade den 22,2
Låter jag lite låg? Kanske jag färgats av att jag sett ett program på TV2 om
naziregimens 100 sista dagar och de enorma komplex Hitler byggde under Berlin. Många tunnlar har öppnats först på senare år och visar på det storhetsvansinne Hitler led av.
Kanske jag funderar på hur det ska gå med NordKorea ..... nå, inte bara kanske ..
Tills vidare ställs resan till badet i morgon tidigt in - alldeles för kallt.  (Nä, inte utomhusbad!)
Släktforskning är en av mina passioner - egentligen - trots bara ett (?)  inlägg tidigare här på bloggen!
Så nu ska det bli intressant att se Ernst Billgren i Vem tror du att du är SVT1 och där tror jag att jag återkommer till andra världskriget och Tyskland ....

Inga kommentarer: