14 december 2016

Snart är det jul ....



Favorit i repris.


Tiden går och vi med den .... tur det - som jag alltid säger ...  

I morse på promenaden kom jag på att det var längesen jag varit in på min blogg. Jojo, det var det.


Idag var första dagen efter det att  snön kom (tillbaka) som jag pulsade över backen i den djupa skogen. Hunden visade vägen - annars vet jag inte om jag kommit rätt.  Kommer ner till en brunn och jag undrar över vilka människorna var som använde den brunnen - det var många, många år sedan. Huset finns inte kvar.  Tänk, om man visste vilka fornminnen (gamla och nya)  man passerar - utan att ha en aning.

Då jag skrev "visade vägen"  och "kommit rätt" så tänker jag också på den begravning jag var på nyligen. En begravning med Frälsningsarméns ceremonier. Så vackert och så härlig musik!

Och så tänker jag att så lyckliga de måste vara som har den där TRON, är det så tryggt?

En liten påminnelse om att jag lever och har hälsan!!

PS
Vi har blivit adopterade av en kattgubbe - Nordman kallar vi honom (han vandrar) - så det är fullt upp med tre (!) katter  - alla med olika behov - och en hund..........
Nordman vet ej om det, men hans riktiga husse ska beställa tid för kastrering (ja, för Nordman) och hoppas att han då blir lugnare och vill stanna hemma. ... jojo, skulle tro det.... så här ser han ut;


Lef o må -  vi höres

Inga kommentarer: