27 december 2016

Och det hände sig


Och det hände sig så att det blev en repris av föregående inlägg.
Åtminstone det där om att ha jobbat och att det blev en alldeles fin middagsmat.

Hem kom jag med massor av lån, en ljuvlig bok som heter "Textilt Återbruk" Malin Lindström, 
(göra härliga saker av loppis-slipsar, -handdukar. -dukar ...) och så några böcker med allehanda stickbeskrivningar. Nu stundar ju Tour de Ski ! DÅ brukar det bli ett och annat alster!
Om inte annat handledsvärmare... hittills har jag stickat två -ja, vi kan kalla det halsdukar och så ett vantpar. Vantarna fick dubbel mudd,  extra mjuk och "hög" - så gött!!

Lugn - har "vanliga" böcker också! 
Har läst så mycket tjafs så nu ska jag läsa nåt av en som kan skriva: Håkan Nesser.
Har skrivit upp alla böcker jag läst i år - men inte räknat dem än.
Har inte skrivit in dem på den här bloggen - som min tanke var ...har några halvt dolda undersidor! Ja, man scrollar ner "högersidan" så ser man "ingången"! X

Jul har det varit ja. God fortsättning!
Av sköna klappar så fick jag faktiskt en ljuslykta designad av ERNST.
Roligast var det som min väninna packad i som utfyllnad i paketet, en mysdress!
En sån där man får (hm) på köpet från en viss "parfymfirma"...
En alldeles förfärligt mönstrad (ja, lusekoftsmönstrad) underdel och en skön, midnattsblå överdel.
Ja, det var inte alls dumt. Hade den under jeansen idag då det blåste kallt. 
Gick försiktigt, ville ej hamna på akuten i den klädseln???!!
Den är rätt "elektrisk" - behöver bara gå omkring i huset istället för att ta fram dammsugaren ....
Vi har ju blivit med fyra djur nu ....en del hund och katthår.
Jo, jag har väl berättat om den katt som helt sonika utsett oss till sin familj?
Han flyttade bara in här! Han heter Nordman - han har vandrat mycket.


Det här är Nordman - ja, det är felfotat - men jag tycker att golvet matchar!!

Ha det så gott nu !



Inga kommentarer: