16 mars 2016

Vårvinterdag med sorg och glädje

En av alla nykomlingar här på "farmen"

Goddagens!
Så närmar vi oss sommartiden - klockan fram om en vecka -
tänker inte ge en resumé över vintern - tror jag - var den inte kort?
Förstår att det är åldern - tiden går ju så fort då man är gammal - det har man ju hört ...

Och mitt i påsken är det inte bara det där med klockan och äggen
utan det är våffeldag också!!
Förknippar alltid våffeldagen med ett glimrande sparkföre!
Det har vi haft - bara för några dagar sedan - här på byvägen.
Och i morse  for jag i ett huj längs en ännu mindre väg .
Inte har jag ätit några våfflor för det.


Mitt i glädjen kommer sorgen. En nära bekant och stuggranne i norr
berättade på mitt mobilsvar att hans fru var döende efter ett "hjärneslag".
Så ändras livet , hoppas att hans svåra sorg ska förbytas i någon sorts
förvissning om att hon inte behöver lida  nu- då det inte fanns något alternativ.
Och tacksamheten för det de hade gjort tillsammans - ja, tufft.
Och jag känner saknaden.

Glädjen? Ja, jag skrev en slogan och önskade så hett att vinna bilen som utlottades
att jag gjorde det!!!!
Det är så ofattbart att man kan inte tro det - men det är offentligt på City-Gross
hemsida - och damen som ringde fick verkligen bevisa att det inte var ett "lurendrejeri".

Apropå mobilsvar - varför kommer samtalen direkt i "brevlådan"? Ibland.
Det hände aldrig med min gamla telefon.
Den gamla telefonen hade varit trasig ett par veckor innan jag
upptäckte det - att skicka  och ta emot SMS fungerade ju.
Sån tur att vi hade kvar den fasta telefonen - så jag fick veta att jag vunnit en bil!
Och att hon som meddelade det var så kreativ att hon kollade om en ev fast telefon.

Njut av livet - det går inte i repris.


2 kommentarer:

Ina sa...

Grattis!!! Kramisar från oss i Värmland

Hjortron sa...

Tack Ina - det är en DACIA Logan MCV Laureate Edition - vi hoppas att kunna byta upp till en Duster - vi får se.........