4 juli 2015

I denna ljuva sommartid

Vy härifrån - har ändrats igen - nu blommar rosorna!

Inte kommer jag ihåg vad de här heter - på avstånd lavendellika, inte kattmynta

Tog ner ett getingbo ... det hamnade ibland blommorna och framför kameran ...

Inte ska man fota i skarpt solsken - jag vet... Så fina de är - är det löjtnants - eller fänrikshjärtan??
Nu gäller det bara att härda ut! jaha, nu gnäller jag igen. Värmen kan väl ge sig lite ...
Vara lite lagom!
Är så förvirrad märker jag - försökte gratulera en gammal, men inte gammal, väninna tio
dagar för tidigt..... Vad mer har jag gjort ? Som jag inte vet - som jag inte minns?
Vet att jag legat i husets svalaste hörn och läst - vet att jag hört Sommar med Liza Marklund medan jag strök örngott och en blus bl a. (Vet att jag hajade till över "Sverige Fosterland" )
Vet att det finns miljarders mygg av översvämningstyp därute - de bara väntar att få kasta sig över mig och slita små stycken ur min sargade kropp. Tillsammans med knotten.
Vet att jag granskat en bunt NORRMagazin -(jo, där är en länk!)  tala om propaganda om vårt vackra land (och övriga Norden) - något lite överdrivet ibland kan jag tycka ...... alldeles förföriska bilder.

Vet att jag är glad att ha njutit en underbar middag .
Är också glad att Almedalsveckan är över. Den har väl varit ganska tråkig eller hur?
En eloge till Jonas Sjöstedt som lovar hålla koll på om Linda Snecker jobbar 40 timmar per vecka i sommar (med sitt motionsskrivande) ...... jojo ...
Väntar med spänning hur det ska bli i Grekland - hur än röstresultatet blir så blir det Kaos.
Ja, tänk att jag orkar bry mig ....

Nu ska jag ta en dusch .... 

Lef och MÅ!

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så fint här är! Visst har du bytt layout?

Jag röstar inte på vänsterpartiet, men tycker att Jonas Sjöstedt är den helt klart mest sympatiske partiledaren och klok och hela alltet. Han är den jag har mest förtroende för.

Anonym sa...

Halloj!
Kul att du tittar in - ja, jag hittade en ny mall som stämmer med årstiden och en annan "text-stil" -
- ja, Jonas S han verkar då mena vad han säger, och verkar vill hålla fast vid det. (Jag röstade inte heller på dem)
Kram

Anonym sa...

Jättefina bilder, ljusa och somriga. Kan inte heller namnet på den där lavendellika,men när jag själv tar bilder på blommor brukar ogonblickinorr.blogspot.com svara ,ibland både på latin och svenska.:-)