29 april 2015

Jag har inte skrivit på länge.Men det har inte Shakespeare heller.


Så är det.
Tiden går och vi med den...



Ännu fler kycklingar har kläckts - små fjun som snart blir lite tonårsskrangliga och
 får flytta till ett annat hus. Här sitter de framför en värmefläkt.
Ibland njuter de så de somnar och trillar omkull ....




Och vad gör den här bilden här tro? Den kom nog bara med - det är droppar 
ner i en vattentunna. Lite roligt. 

Idag har det varit aprilväder.
 Plogbilarna ute i norra delen av Dalarna och här åskade det rejält.Och haglade.

Och igår begravdes Tomas Tranströmer.

APRIL OCH TYSTNAD

Våren ligger öde.
Det sammetsmörka diket
krälar vid min sida
utan spegelbilder.

Det enda som lyser
är gula blommor.

Jag bärs i min skugga
som en fiol
i sin svarta låda.

Det enda jag vill säga
glimmar utom räckhåll
som silvret
hos pantlånaren.
(ur SORGEGONDOLEN 1996)

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Så fint, så fint!