21 januari 2015

En Vintersaga

Så här ser det ut idag. Snöbyar.

Så bra tycker jag att den här versionen av En Vintersaga (av Ted Ström) är!
Amanda Bergman sång.
Blir så inspirerad att göra ett eget bildspel!
Har den med sång av Sarah Dawn Finer - den är så bra och så 
sjunger hon "Lule" och inte "Luleå" - heja!
Kanske jag kommer igen med min Vintersaga!!
Här är ju tre bilder som får ingå.
Jo, jag är totalt insnöad på en vintersaga nu ........

Vackert!

Och där försvinner bygden!
Annars - fortfarande inte helt kry - pencillinkuren ska täta mina två (!)
hål i trumhinnan. "Ljuden kommer från fel håll i rummet"
Tänk på slutat av 50-talet då stereoljudet demonstrerades på biografen i Arjeplog.
-"Ljudet kommer nu från vänster ..."
sensation!

Njut nu av vintersagan!

2 kommentarer:

Inger sa...

Krya på dig!

kram Inger

Anonym sa...

En mycket fin låt, men jag föredrar den med Monica Thörnell. Kanske för att texten passar så bra ihop med den lite raspigt luttrade rösten.:-)