23 juni 2014

Ett livstycke, livstecken menar jag ... inlägg 1200

Aklejan, så spröd och frusen på den här bilden ...
 

 
Lupiner. Såå fina och alldeles gratis.
 
Kollar in på min sida, den här sidan, min egen blogg, känns så främmande nu för tiden.
Förr var den min dagbok - jag tror det var före blogger.com  fanns - nu vet jag inte vilken relation vi har - den är lite trevlig att ha som vän i alla fall. Man kan filosofera lite ibland. Hälsa på.
Idag kollade jag vilka som hälsat på - ja, jag ser inte ens adressen på alla, men idag hade minsann skatteverket i huvudstaden tittat in. Oj, då, är det för att bloggens värde är +20 000? Vem tror det? Vad grundar det sig på? Kanske för att mitt alias är lifeblog? Riktigt bra egentligen! (Både summan och aliaset) Ska man sälja den på Blocket? Ha!
Och ishockeyn  går vidare, menar fotbollen, och nu gjorde Brasilien mål - jag håller på Kamerun - tror jag. Håller på de som alla tror ska förlora. Oftast gör dom det också, tyvärr.
 
 
Och nu några bilder från Midsommarfirandet i närbelägen Hembygdsgård!
 
Kransar och åter kransar!

Bara krans och ingen folkdräkt.

Ljuv som en midsommarnattsdröm?

Och snart är det små grodorna ...
Jo, det var kyligt!
 
- och nu är det 1 - 1. Heja Kamerun!
 
 
Lev och må därute!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och jag blir alltid så glad när madame har uppdaterat! Tack för titten.

Anonym sa...

Är lite rädd för alla lupiner själv. För några år sedan stod den i små lila och rosa grupper lite här och var, och man blev lycklig bara av att se dem. Nu tar de över alltmer, och slår ut alla andra blommor längs vägrenarna. Ett vackert ogräs. Lev och må själv! Och skriv!