3 mars 2014

Redovisning av stickprojekt

Handledsvärmare i mjukt rosa och grönt, sprund för tummen.
Mycket snabbstickade!!

Socka (som ser underlig ut på bild)- men blev nästan snygg och skön

Svart, paljettglittrigt, -kanske nåt runt halsen?
Eller till ett kuddfodral, samlar provlappar till ett sånt!

Närmast en halvmössa eller pannband - något att riva upp!

En  varm sjal med knappar och pulsvärmare i nåt tjockt vitt garn!

Där syns vantar, mjuka och lite eljest (efter spännande skidlopp),
det gröna är en snabbstickad fuskpolo och en längre halsduk.

Där start på den andra sockan - det blev ett par!
Jaha, det där var resultatet av vinterns skidtävlingar!!

Hoppas innerligen att inte Pysselfarmor ser mina taffliga handarbeten.

Men roligt var det! Ska göra fler av den översta handledsvärmaren, en randig variant tror jag.

Lägg märke till ramarna på bilderna! Laddade ner en ny version av PhotoScape idag 
och det fanns lite nytt där -t ex en del ramar -  eller också har jag ej sett dem förut.
Och då lyckades  (hm) jag få med diverse Google-grejor, såsom Google Docs  - som jag visserligen haft förr men inte använt. Men nu ska jag göra det! Städade bort de få skrivelser jag hade i datorns Dokument och satte ut de i rymden! Tog bort Openoffice-programmet och inbillar mig att jag fick mer plats på datorn.
Den är trots allt sju år och måste vårda den ömt! Ja, det finns mycket man kan greja med ....


8 kommentarer:

Ina sa...

Va produktiv Du är!!!
Varma kramar.

Anonym sa...

Men hej Ina! Tack! Kramar ditåt oxå

Inger sa...

Vad mycket du har tillverkat ... betyder det att du sett på mycket sport el ...

ha en fin vecka/kram Inger

Anonym sa...

Tack alla glada! Mycket sport och melodifestivalen har jag mest hört - skönt att slippa se ......
utom "Bluebird"!

Anonym sa...

Inget fel på dina stickalster alls. Det är alltid bra att handarbeta framför tv:n, annars är det lätt gjort att man äter nåt istället. Inte alls lika bra.

Anonym sa...

Tack norbergian! Ja, det var du som ville ha en redovisning! Tack! Tja, jag hinner äta också!!!

Pysselfarmor sa...

Nämen vadå - tror du att jag är en sådan "näbbgädda och märkvärdighetsdonna" ;-))
du ska vara mallig över det du gjort det är många som inte ens kommer dit eller vill försöka. Och jisses vad mycket du hunnit med och visst är det tillfredsställande att titta på sina verk!

Anonym sa...

Tack - nä, inte att du Pyssalfarmor, är SÅDAN, men du är ju så - ja, händig ... Glad blir jag.