18 februari 2014

Vart tog vintern vägen



Är det inte konstigt?
Nästa vecka är det MARS!
Alltså - vintern är slut!!
Vårvintern har börjat! Jo, strålande sol och de mest
fantastiska snöbilder från Sälen idag.
Här  -7 och skare på den snö som är kvar efter helgens regnande
En skare som t o m bar mig i 
spåren efter något fordon.
Nu är den tid  då jag står som en lemur mot solen.
(Eller hejar på de blågula i OS ...från soffan)
OS: Har köpt en ny förpackning näsdukar, för 
i helgen gick de åt, vad jag lipar då det går bra för de våra!
Jag blir ju så glad!
Mindre glad då vi i spänning - det var då det blev "Silver-Kalla" -
glömde stekgrytan med kyckling .... den blev bränd -  men
vad gör det?? Silver-Kalla! 
Då det blev Guld-Kalla - hade vi noga sett till att inget fanns på spisen!
Tack också mialivet.blogspot.se som hjälpte mig med hälen!
(Fast det vet hon inte om!) Ja, strumpstickning pågår.
(Här skulle jag visa stickalster - men de är kvar i kameran ...)
Lef och må!



Inga kommentarer: