10 februari 2014

Februari

FEBRUARI

Om du bara har en månad på dej

att älska
eller att bygga en båt

banta tre kilo
eller att  lära dig ryska
att lära dig förstå en katts känslor
och en björkstams vithet
att gå in ett par grova skor
att härma en koltrast
hjälpligt att helt begripa det finstilta 
i försäkringsbrevet
att läsa igenom Gamla testamentet
eller att genomskåda en lögn 
Välj att inte göra det i februari
det är en så kort månad.
Årets kortaste.


Vem har skrivit detta? Vet tyvärr ej. Bra eller hur? Repris från ett inlägg jag gjort 2009. 

Goddag igen! Yes, I´m still alive! Är väl bara blogglat .... fast jag varit en del vid datorn..
Har äntligen grejat och publicerat min hemsida, har försökt att modernisera den.
Har "släppt" (modernt värre) den i grundversionen - sen finns hur mycket som helst att göra ... men sen, tja- den började jag med före bloggandet kom i ropet - så den hänger väl bara med. Mina foton i cyberrymden.

Här är länken

Ta den som den är!

OS följer jag förstås -skidor och skidskytte främst - men nu måste jag ju se puckelpist ikväll!

På igensyn - snart!!



2 kommentarer:

Sven-O. sa...

Men Solveig!

Jag borde väl klara att gå in ett
par grova skor, om det vôre skôttår.
Sven-O.

Anonym sa...

Hej du SO! Lever livet bra med er? Här är det bra och - en hel del OS!
Vi höres!!!