21 december 2013

Handaslöjdsdrömmar

Ur HEMSLÖJD 2/2013 Reklam för MORAKNIV

Bild från 365slojd.se
Önskar att min kreativitet räckte längre än den gör. Blir febrig av bilder som ovan, någon täljer något, svänger ihop något - bara så där, kastar mig hungrigt över HEMSLÖJDs-tidningarna  på biblioteket.
Sedan då? Ja, jag har faktiskt en täljkniv. Men handen lyder inte  ........ tar jag mig det berömda "vattnet över huvudet" - skulle tro det ...men någon gång kanske?
Julgranen då - från inlägget igår? Jo! Då jag skulle gå till säng så - ja, DÅ började jag klä granen - inte bara började förstås - nu är den klar!! MEN nån bild tog jag inte - men i morgon! 
Sparsmakad och elegant! Nja.

PS Lite senare: Nu har jag städat bloggen - och jag tog bort alla skräppostkommentarer - det gick ju bra - MEN så tog jag bort alla övriga kommentarer - tänkte att  dom finns ju kvar på bloggen ...
men det gör dom ju inte ......... hur dum får man vara? Trist - men jag gör inte om det .......

6 kommentarer:

Sven-O sa...

Då får Du en kommentar, så du har
nått. Vad det gäller pinnar är ju skogen full, om de inte ligger under
ett hus i Båtsabäcken och istället
för kniv med risk för skärskador
kan Du sitta i solen med ett bränn-
glas och bränna in vilken text Du
vill på pinnarna. Bara som ett tips.
Ha det så gott under helgerna.
Ina o. Sven-O.

Pysselfarmor sa...

Här kommer en kommentar till - från en trogen besökare ;-)
Önskar dig de varmaste skönaste dagarna framöver....och börja tälja i färskt trä dvs prata med någon som äger skog, eller när man rensar en park...eller ta grenar som har ramlat ner och där du ser att det är färska skott/löv på så att grenen inte har torkat. Det är lättast att tälja i färskt trä. Har det torkat är det hårt för en nybörjare.

Anonym sa...

Skickar också en kommentar för att fylla på förrådet. Och om man sitter med en täljkniv i ena näven och en tjock gren i den andra brukar inspirationen infinna sig när man börjat tälja lite på måfå. En modern och grovhuggen, långsmal tomte, kanske? ;-)

Anonym sa...

Vad glad jag blir! Känns som en energi strömmar till mig! Ska verkligen prova tälja! (Har nog inte haft färskt trä förut!)
Tack snälla för kommentarerna!
Tack SO vars Ina har skogens konstverk överallt, till Pysselfarmor och NorbergianBlue som jag inte träffat men tycker jag känner ändå ...
ha fina dagar framöver och få ett riktigt Gott Nytt År!

Tove Olberg sa...

Eljest lång borta och nära, det var då fint. Besökt din blogg nu och det gör jag om! Världen är stor fast mindre än vi tror, du är från Malå och jag bor i Skellefteå. Så det kan gå. Sesläses igen!

Tove Olberg sa...

Måste korrigera mig själv här på vad jag sa om att du var född i Malå, blev en hopblandning där... men jag bor i Skellefteå :-)