6 november 2013

November



Avlyssningar har varit "på tapeten" den senaste tiden.
Undrar om de översätter med hjälp av Google?????
Jag försöker ofta se vad Ina skriver i sin fina blogg
(Inas Paradis)
- men använd herr Google-translator så får ni se ....
Nå, jag njuter av bilderna!

"Sorg" har jag sällan använt som "etikett" i min blogg - tack o lov.
Varje dag skulle man kunna skriva om sorg och elände.
Just nu tänker jag på busstragedin  i Norge.
"På fjelle" i  Sogn og Fjordane
läser i vg.no
Tragiskt.

Kaffe och bullar - i livets alla skeden! 
Bakade idag - nästan det här receptet:

"Nästan som wienerbröd "- här recept från bloggen kyrkkaffe

Jag plattade ut halva degen i en långpanna. På med vaniljkrämen.
 Den andra halvan kavlade jag ut och 
hade på smörkrämen, (rullade ihop som till vanliga bullar) 
lade bullarna ovanpå degen m vaniljkräm i långpannan.
Resultat: Det blev väldigt stora bullar! Delade dem! 
(Hade ej bittermandelolja i mina - nästa gång!)
Letar vidare på nätet.
Ett recept som liknar mitt är här.

Inga kommentarer: