11 november 2013

Minns i november


Jojo. Den här köar jag på - biblioteket - hurra!
Behöver den.
Eländena avlöser varandra. 
Vad är min förkylning mot katastrofen i Filippinerna?

I eftermiddag har jag satt in annonser på Tradera,
ett vinternöje som pågått några år nu.
Till min förvåning har jag passerat 10 år på Tradera nu!
Ett sätt att "rensa i röran"!

Jo, det är min bild! Från min kreativa tid!! Glashjärtat!

Idag har jag äntligen lagt över de sista blombänkarna 
med granris och fixat lite fint kring huset. 
Bäddat in de finaste rosorna i täcken och filtar! Och granris!
Ibland hinner man en del - trots förkylningen.
På förmiddagen hjälpte jag en väninna göra en fotobok!
(Tror det är den femtonde jag gjort!)
Bilder från Portugal.
Något annat att se än mina ständiga norrländska myrar sjöar.

Nu så - det blev ett inlägg. 
Men egentligen skulle jag leta en kvinna 
som fanns på en ö (som kanske nu drabbats.)
Hennes blogg upphörde för några år sedan.
Hon hade otroliga foton och texter så man rös.
Hon var svenska och vän (och möjligen kollega) till Aino Trosell.
Läste mellan raderna!
- och omslaget på Aino Trosells senaste bok liknar hennes bilder ....
Namnet på bloggen var så krångligt och hur som helst  - den är borttagen.
Men vi växlade några mail - hon hade en nära anhörig från den här daladelen.
Var glad för foton jag sände.
Men när jag letar och tänker efter har jag inget namn!
Men - tänk vad jag saknar henne!
Vad ni gör - ta inte bort era bloggar!!!
.......................

Lef och Må - i alla fall! På igensyn!

Inga kommentarer: