16 november 2013

Lite mer i november


OM ni inte har läst den här - så läs den!!!!
Spännande!
Ett bra julklappstips också.

Idag var det +9 och jag gjorde ytterligare en höstsväng ute.
Men nu är det granris överallt där det ska vara.De okrattade löven har inte snöat över ännu,
ska jag skämmas? Nix. Inte heller för "skrafset" i rabatterna,
har lyssnat så noga på dom som säger att det ska bara få vissna ner i lugn och ro .
Och ge näring till det som kommer upp nästa år.

Nu är det nya köket i det närmaste klart.
Då jag vaknade i tisdags visste jag inget - på torsdag hade vi ny spis och en diskmaskin!
Diskmaskin som inte funnits i detta hus tidigare....
En sån där hög och böjd och modern köksblandare har också kommit på plats.
Tala om att herrn i huset kan överraska! Tror knappt det är sant!
Längtar att baka i varmluftsugnen!

På utflykten häromdagen med gamla konstföreningen besökte vi Ateljé Y och ett
surbrödsbageri. Jajamensan - nu har jag en skvätt surdegsämne därifrån i kylen!
Atelje Y var en mysig upplevelse - massor att fota. Kreativitet!
Varmt välkomnande också med nybakat bröd till smörgåsarna.

(Olars Ulla har fotat en vinterkollektion där)
Jo, åsnan med de stora öronen var med!
Från Ateljé Y i Stora Skedvi.

Mitt i Miljön - åsnan!
Nu ska ni ha det riktigt gott!


Inga kommentarer: