1 oktober 2013

Annonsen och en liten rapport


I alla fulla fall så tycker jag faktiskt att det borde vara en HUND
 istället  för en tjej i den här annonsen!!!
Det finns väl bilder på hundar  - utan plack - som "grinar" upp sig.....
Hur tänkte annonsmakarna??
Eller är jag ute och cyklar?

Hösten har fortsatt - och höstgörat.
Vill fixa till innan det blir för kallt.
OCH idag fann jag mig plötsligt stå nere i ett jättedjupt och stort dike
vid vår tomtgräns .... rensade sly och grenar och granar.
Jo, det är så att här är det LÅGVATTEN - ja, det har inte varit så lite vatten i
(det berömda) mannaminnet.
Många börjar vara utan vatten i sina brunnar.
OM det inte blir HÄLLREGN - vad händer?

Apropå vatten:
JO, jag har varit på vattengympan två gånger nu - härligt!
Där i bassängen var det inte lågvatten

Ja, som ni hör är jag vid liv och välmående ...
Speciellt då jag nu ska börja läsa 
Leif G W´s senaste!

I morgon hittar ni mig vid och i diket igen. 
Om jag inte har för mycket träningsvärk förstås .


Inga kommentarer: