15 april 2013

Bara slumpade foton från min blogg - röda bär och boktips

 
 
En solig höstdag - lingontider. Nä, inte nu!
 
 
- frostiga nypon - nej inte nu!
 
 
Vad det här är för bär vet jag inte. Kanske små tomater?
 
Så det så.
 
Men vem vill sitta still så här års?
Funderar på att tvätta och lägga undan täckbyxorna.
Törs jag?
De har varit i tjänst sen i november, möjligen oktober.
Jomen nu är det ju april!!
Kanske jag ska leta nya på rea!
 
LÄSER NU:
Torsdagarna i parken
-lättläst - en bok för 60+aredamer - trivsam -
 
och innan (efter PO Enquist - här läses det!)
 
Stormsvala
 
 
Alltid trevligt med Mirjam och Hervor-upptåg-
detta är nummer fyra!
Bäst är att lyssna på dem!
Gotländska och "norrländska genom
Susanne Alfvengren och Gun Olofsson.
Har ni ej läst Marianne Cedervall så börja från början!
 
1. Svinhugg -  2.   Svartvintern -   3. Spinnsidan -
 
 
Nästa bok jag läser är: (51:- på adlibris)
Ögonblicket
ur recension: (adlibris)
 
En mycket spännande bok om passionerad förälskelse som lämnade mycket att reflektera över. Dessutom om hur människor hade det i DDR innan Berlinmurens fall med angiverisystemet som verkade helt obegripligt.
 
Jaha - nu har ni boktips! I väntan på våren ........ ha det gott!


Inga kommentarer: