25 mars 2013

Tillbaka till nutiden

 
 
 
Så blev den klar den där fotoboken!
Har de senaste veckorna gjort en tidsresa till det land (Lappland) jag kommer ifrån -
 ja, det är mycket som hänt sen den där bilden togs 1925.
Min farmor (1867-1940) står där i rutig blus fyra från vänster.
Och  där står min pappa -(t h i mitten) -  tyngd under enorm packning.
Han var 22 år och bar packning vid  Riksskogstaxeringen (1925)
Det var före satelliter och GPS.
Hur lätt att det varit att inventera markerna om de haft dagens teknik!
Som vanligt så kan jag inte nog uppmana er yngre!
Prata med era äldre släktingar! En dag kommer ni att fundera över ."Hur var det egentligen med ....?"
Och hur går det med bilderna  i  framtiden?
Att jag saknar namn på en del svartvita bilder är ett pussel. Men det finns en bild!
 Hur blir det framöver?
 De bilder som tas idag finns knappast kvar om 100 år!
Men ni kan ju göra fotoböcker!
Riktigt roligt!
Hoppas jag ger någon inspiration.
Förutom foton satte jag in släktutredningar och berättelser.
Så här såg en del foton ut i albumet! Tidens tand.
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: