31 december 2012

Gott Nytt År




Dags för ett livstecken igen!
Ni önskas som man säger; ett gott slut och ett Gott Nytt År!

Idag då det var sedvanligt stök kring spis och diskbänk
så lyssnade jag på
VINTER i P1
med
Skådespelaren Olof Wretling

Det var verkligen angenämt - alldeles småroligt och klurigt och
så fick man en dos av västerbottniska då och då....

Annars så lever jag fortfarande kvar i nattens dröm
eller morgonens "somnade om-dröm"
Det är då man drömmer Värst - inte bäst ....
Såg ju 
Kappelin i Europa igår kväll
SE!!!!
Därför denna dröm!??

Försökte köra en grupp flyktingar i vår bil - så där en grupp
på 40-50 stycken (!)  - det var så trångt så det var svårt att växla ...
de hade i flera dagar bott i vårt hus - som inte såg ut som vårt hus -
och då var de många, många fler...
Nu skulle de till Likenäs , som jag inte riktigt vet var det ligger, det var kanske 
därför jag befann mig i Karlstad !! Hade kört upp på en höjd och alldeles fel, då
frågade jag om vägen och en karl sa -"där kan du köra" - men
det kan jag inte sa jag - vi gick och tittade och det var
nån slags hall med trappuppgång - "nä, det går ju inte" sa karln och
jag vaknade ...
Ja, det var mycket mer i denna dröm - men uj, uj ......
Så nu har jag lämnat en grupp flyktingar alldeles vind för våg i Karlstad!!! HJÄLP!!



Vi tar nya tag nästa år!!!
Främst med Tour de SKI  ... spännande!

Ha det gott!



Inga kommentarer: