4 november 2012

Disiga dagen

Idag är det verkligen disiga dagen. 
Men - man kan ju alltid gå ut i skogen och plocka mossa!
Vilket jag gjort. Tänk det är ju riktigt färggrant därute!
Ja, fotot är från en annan årstid ...
(Nu hör jag någon söderöver säga Mossa, Mossa ...är det Nicke lilltroll?)
Det hör väl till mina samlargener. -"Så har jag mossa då snön kommer!"
OK - den ska pryda krukor i altanfönstren!

Igår morse/natt var det norrsken här!!! Det gjorde så gott det kunde,
fladdrade och for över himlen. 
Det dansade omkring på en grå himmel.
Ett färglöst norrsken är ändå ett norrsken - eller?
Kanske berodde det på att gryningen var nära, klockan var  05.30.

BOKTIPS! 
Mikael Bergstrand
Delhis vackraste händer
Finns som pocket!
Delhis vackraste händer är en lika rolig som drabbande bok om hur det överrumplande mötet med Indien och med den oväntade kärleken tvingar en bitter medelålders man att omvärdera både sig själv och sin syn på andra. Text från AdLibris.

- och så har jag efterlyst - på biblioteket - Död eller levande av Tom Clancy
- där mördaren jagas bl a i Söderhamn!!!

Inga kommentarer: