16 juli 2012

Solfaktor och annat, uppdatering sommaren 2012


Det är mitt fel. Att det regnar mycket..
Jag köpte en solkräm med skyddsfaktor 50. I april.
Men nu regnar det samtidigt som solen skiner.
Så då så.



Jäst och mjöl är storsäljare i vår "bod".
Nånting ska man ju göra då det regnar ....
Och så kan man ju alltid städa i "viktiga- pappers-pärmarna"


Annars har det varit hantverkare och byggande här hemma - allt har flyttats runt ...
men nu börjar det bli klart. Hantverkarna har dragit sin kos i alla fall.
Bara räkningarna är kvar...


Förra veckan målade jag ett vitrinskåp -
inte riktigt som det här men nästan.
Många "rutor" var det - det här fotot har jag alltså lånat från länken här ovan.
Oj, vad roligt det är att måla skåp!!!

Bild från trekbbs.com
Och så har jag börjat på en ROMTOPF ....
känns lite mysigt att samla frukt inför vintern - på det här sättet ...
- har lagt i aprikoser och jordgubbar bland annat ....
Det kanske blir en juledessert?? (Nja, kanske tidigare?)

OCH så är det förstås Ronja som regerar
ett energiknippe
fyra månader igår.
Idag har vi jagat fjärilar .....

Lef och må - vi kanske hörs snart igen - vem vet....

Inga kommentarer: