25 juli 2012

Äntligen en varm dag

I pionens tid
Så var den här - äntligen. En varm morgon.
Tänkte att, kanske, kanske, slipper vi regn idag - men icke ... 
hann bara tänka det så kom det -vad jag trodde var hagel,
hårda, bestämda regndroppar -som gick över till ett ösregn.
Sedan gick dagen med skurar och duggregn
varvade med behaglig värme. Ovanligt.
Värme har vi ej haft så mycket av denna sommar ...
Ikväll är dimman tät - eller är det mygg?
 Försökte gå en promenad men flydde inomhus.
Myggen är besvärliga!
Duggregnet har jag börjat förlika mig med,
skönt för huden!
Det ger också en viss lyster då man fotar ......

Möte med en 80-årig kvinna idag. Hon var ute och
hälsade på och uträttade ärenden. Det var lite stressigt,
det var mycket som skulle hinnas med.
Hon var ute sina fem timmar som hon hade ledigt denna månad,
ledig från vårdnaden av sin sjuke man .
Det finns öden.

Kan varmt rekommendera den!
PS Nu då jag läst den så höll den inte riktigt till slut- 
eller så var det jag som var för sömnig då jag läste ...

Må så gott!

Inga kommentarer: